בעמוד זה ניתן למצוא קישור למאמר של הרבה דליה מרקס, העוסק במשמעותו של שמחת תורה כחג המסמל את השגרה. כפי שמצוין בתורה, החג מכונה פשוט "עצרת". מושג זה חוזר בתורה פעמיים: בסופו של חג הסוכות- ביום השמיני, ובסופו של חג הפסח – ביום השביעי. על כך הוסיפו חז"ל "עצרת" נוספת, וכינו כך את חג השבועות- כלומר, את סופה של ספירת העומר. מהי, אם כן, אותה "עצרת"? העצרת משמעותה עצירה- היא מכריחה אותנו להפסיק את הספירה, לעצור ולתכנן מחדש את חיינו. לכן, היא מכוונת אותנו אל עבר השגרה והמחשבה כיצד לפעול בתוכה.
לטענת המאמר, הארעיות שבחג הסוכות ממכרת, בשל השחרור שיש בה מחובות ומחויבויות, אך בסופו של דבר, למרות התלונות, העייפות והשחיקה – כולנו מודים מעומק ליבנו על הבית, על הזכות לקום בבוקר למקום העבודה ועל שגרת הטיפול בילדים. אנו מודים ולבנו מתמלא שמחה- שמחת תורה.
הרבה דליה מרקס היא פרופסור לליטורגיה ומדרש בהיברו יוניון קולג'. המאמר פורסם במקור באתר החגים של התנועה הרפורמית. לקריאת המאמר, לחצו כאן.