תפילה לשלום חיילי צה"ל (קול וטקסט)

בקטע זה ניתן לקרוא ולהאזין לתפילה לשלום חיילי צה"ל, הנאמרת בבתי כנסת ציוניים, אשכנזים וספרדים כאחד, כחלק מתפילת מוסף של שבת וחג (בקהילות חרדיות לא נוהגים לומר תפילה זו, למעט קהילות חרדיות-ספרדיות מסוימות). על אף שהתפילה נאמרת בד"כ רק בשבתות וחגים, ניתן לשלב אותה גם בתפילות וטקסים בעלי משמעות ציונית, כדוגמת יום הזיכרון והעצמאות.

התפילה היא בקשה מהקב"ה שישמור על חיילי צה"ל וכוחות הביטחון המקדישים את חייהם ומסכנים אותם למען הגנה על המדינה והאזרחים. התפילה תוקנה  בימי ראשית המדינה ע"י הרב שלמה גורן, שהיה הרב הצבאי הראשי בתקופת מלחה"ע ששת הימים.

מקובל כי התפילה נאמרת בצמוד לתפילה לשלום המדינה, בזמן שבין סיום קריאת ההפטרה להחזרת ספר התורה לארון הקודש. בקהילות ספרדיות מקובל לומר את התפילה עם הוצאת ספר התורה מארון הקודש, בדומה לתפילה לשלום המדינה.

לתפילה נכתבו מספר לחנים וביצועים, וכאן היא מובאת בביצוע של גד אלבז ועובדיה חממה.

נוסח התפילה המלא:

מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב, הוּא יְבָרֵךְ אֶת חַיָּלֵי צְבָא הַהֲגַנָּה לְיִשְׂרָאֵל וְאַנְשֵׁי כֹּחוֹת הַבִּטָּחוֹן, הָעוֹמְדִים עַל מִשְׁמַר אַרְצֵנוּ וְעָרֵי אֱלֹהֵינוּ, מִגְּבוּל הַלְּבָנוֹן וְעַד מִדְבַּר מִצְרַיִם, וּמִן הַיָּם הַגָּדוֹל עַד לְבוֹא הָעֲרָבָה, בַּיַּבָּשָׁה בָּאֲוִיר וּבַיָּם.

יִתֵּן יְיָ אֶת אוֹיְבֵינוּ הַקָּמִים עָלֵינוּ נִגָּפִים לִפְנֵיהֶם! הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא יִשְׁמֹר וְיַצִּיל אֶת חַיָלֵינוּ מִכׇּל צָרָה וְצוּקָה, וּמִכׇּל נֶגַע וּמַחֲלָה, וְיִשְׁלַח בְּרָכָה וְהַצְלָחָה בְּכָל מַעֲשֵׂה יְדֵיהֶם. יַדְבֵּר שׂוֹנְאֵינוּ תַּחְתֵּיהֶם, וִיעַטְּרֵם בְּכֶתֶר יְשׁוּעָה וּבְעֲטֶרֶת נִצָּחוֹן. וִיקֻיַּם בָּהֶם הַכָּתוּב (ספר דברים, פרק כ', פסוק ד'): "כִּי יְיָ אֱלֹהֵיכֶם הַהֹלֵךְ עִמָּכֶם, לְהִלָּחֵם לָכֶם עִם אֹיְבֵיכֶם לְהוֹשִׁיעַ אֶתְכֶם". וְנֹאמַר: "אָמֵן".